Wandeling Varlivarden +/- 15 km

Gepubliceerd op 8 juni 2018 om 20:35

We besluiten vandaag toch nog maar een wandeling te maken. Achteraf gezien hadden we het beter niet kunnen doen ;) Veel lopen en te weinig te zien, tenzij we de top hadden gehaald dan hadden het mooiste uitzicht van de omgeving gehad...

Varlivarden stond nog op het lijstje en gisteren na lang wikken en wegen, zullen we het wel doen we zijn al gesloopt, kunnen we de route korter maken, is er iets anders wat we kunnen gaan doen...enz...

Maar kon niks anders verzinnen dus toch maar deze wandeling. Op de heenweg verloopt alles voorspoedig. De top halen we weer niet omdat ook deze weer behoorlijk steil is, we zijn al moe en gaan het risico niet nemen naar beneden te glijden. We doen niet alles voor de foto!

Dit is dus het uitzicht op ons hoogste punt :) In de verte zie je Stavanger liggen.

Op de terugweg gaat helaas helemaal mis. De route wordt niet goed aangegeven dus we lopen een paar keer verkeerd. Allemaal extra kilometers waar we nu echt niet op zitten te wachten.

Tot twee keer toe raken we de weg echt helemaal kwijt. De eerste keer volgen we het meer maar, dit loopt echt niet fijn want het is geen wandelpad, de begroeiing is soms best hoog en grond soms erg zacht. Voeten gaan alle kanten op maar gelukkig breekt of verzwikt er niks :)

Uiteindelijk komen we daar weer op het wandelpad uit en we denken het ergste gehad te hebben en dat de rest via de gewone weg gaat. Niet dus!!!

Gelukkig komen we langs een paar huizen waar een Noor ons soort van brand helpt. Hij probeert ons in zijn beste Engels de route te wijzen. Niet via de weg dus maar weer via bospaadjes. Volg de elektriciteitsmasten is het advies. We bedanken de meneer en gaan weer positief gezind op pad.

Helaas is er niet echt een pad en proberen we zo goed en kwaad als het kan de masten te volgen. Ook daar raken we het spoor op een gegeven moment helemaal bijster totdat we uiteindelijk gelukkig weer een soort pad vinden die uitkomt op de weg...yes, weg uit deze gribus :)

Zo blij dat we rond half 5 eindelijk de bushalte zien :) En zo blij dat ik vanmorgen een liter extra drinken mee had genomen. Misschien toch al een helderziende blik, whahaha. Blij dat we deze wandeling niet als eerste gedaan hebben dan hadden we de andere - op Preikestolen na - waarschijnlijk niet aangedurfd.

Kan niet begrijpen hoe mensen hier vroeger de weg hebben kunnen vinden, zonder mijn app waren we echt 'lost' geweest. Zie er dan maar eens uit te komen... Het was soms even zweten & vloeken maar we hebben het gered!!!

Eenmaal terug in Stavanger is het een hapje eten bij de Mac en dan hebben we het helemaal gehad...

Inchecken, koffer inpakken en liggen!

* Ik kom weer terug met een tijdelijk lichamelijk souvenir ;) Bij Preikestolen ben ik lek geprikt door Knutten, kleine steekvliegjes (oftewel kut knutten). Bij Sjaak zijn de plekken allang verdwenen maar bij mij zijn het weer flinke bulten geworden :(