Corfu 2017

Wat een heerlijk eiland is Corfu!

Prachtig groen nog in het najaar, hele vriendelijke mensen. Het hotel was ook geweldig (Mayor Mon Repos Palace) met zeer vriendelijk en behulpzaam personeel.

We zijn afhankelijk van het openbaar vervoer en dat is niet op alle eilanden geweldig, maar alles wat ik van te voren bedacht had te gaan doen hebben we ook gedaan. Ja, je moet soms vroeg weg of je moet op de terugweg even op de bus wachten maar daar stellen we ons op in.

Het is een superleuke week geworden waarin we veel hebben gezien, gewandeld & gegeten ;-)

Reisverslag

Dag 8: Naar huis

Om half zeven gaat de wekker. Zonder ontbijt gaan we op op pad, het restaurant gaat pas om half acht open. We gaan toch maar met de taxi terug anders hadden we nog vroeger weg gemoeten, en het was toch wel iets verder lopen dan we van te voren berekend hadden... We stappen in de taxi en die lijkt niet te willen starten...gelukkig lukt het uiteindelijk na een paar keer! Zal net weer iets voor ons zijn ;)

Lees meer »

Dag 7: Lake Antinioti & Kassiopi

Vandaag weer een dagje naar het noorden. We beginnen met een rondje om Lake Antinioti. Bij het begin loopt een irritante hond die een heel stuk meeloopt. We raken 'm uiteindelijk kwijt omdat hij met andere mensen mee gaat lopen :) De route komt behalve aan het begin en het eind bijna niet langs het meer maar aan de andere kant ligt de zee en dat is ook mooi. Het vaste land lijkt heel dichtbij te liggen...

Dag 6: Kavos & Lefkimmi

We vertrekken vandaag weer met de bus van 8:15 naar Kavos. Eens kijken of we dokter Kostas kunnen spotten :-P  We gaan een wandeling  van zo'n 6 km maken (heen & terug) naar Arkoudilas Beach

Lees meer »

Dag 5: Paleokastritsa, Ipsos, Dassia & Gouvia

We beginnen de dag in Paleokastritsa. Dat moet je toch gezien hebben als je op Corfu bent! Het is er werkelijk prachtig! Uiteraard lopen we even een stukje omhoog naar het klooster, niet voor het klooster zelf maar voor het uitzicht op de baai.

Dag 4: Wandeling Lake Korission

Het belooft vandaag niet zo mooi weer te worden maar aangezien de lucht er wel mooi uitziet gaan we toch maar een wandeling maken langs Lake Korrision. We vertrekken om half negen richting Kavos - waar we later deze week nog naartoe gaan in de hoop de dokter van zon, zuipen, ziekenhuis tegen te komen ;) - en stappen uit bij Agios Georgios.

Lees meer »

Dag 3: Wandeling van Sidari naar Cape Drastis

De eerste wandeling van deze vakantie staat op de agenda. Deze wilde ik echt doen vandaar dat deze als 1e aan de beurt is.. We gaan een dagje naar het noorden. We vertrekken al vroeg met de bus naar Sidari waar een uur en een kwartier later aankomen.

Dag 2: Pelekas, Achilleion & Kanoni

Na een beroerde nacht (het geluid van de live band stond nogal hard ingesteld + ze speelde buiten + wij zitten er 2 verdiepingen boven + oordoppen waren tegen zoveel geweld niet bestand) begint de dag stralend: zon, windstil en het wordt een graad of 28. Dat wordt flink zweten!

Lees meer »

Dag 1: Amsterdam - Corfu

We worden al lekker bijtijds opgehaald, 00:30. Vervolgens krijgen we een stadsrondrit door Gorinchem en Rotterdam. 2 uur later zijn we op Schiphol. Er staat een lange rij bij de incheckbalie maar het blijkt allemaal mee te vallen, na 35 minuten zijn we zelfs al door de douane. Nog een half uurtje wachten en dan kunnen we boarden. Na 2 1/2 uur vliegen landen we op Corfu.Het is behoorlijk heiig en warm. We lopen van het vliegveld naar het hotel wat iets verder is dan verwacht...terug toch maar een taxi! We zijn er al voor negen uur en mogen nog aanschuiven aan het ontbijt. De kamer is helaas nog niet klaar maar ze zegt dat we echt een mooie kamer krijgen met frontaal zeezicht. Eh, dat is precies wat ik geboekt heb toch? Volgens haar niet maar het schijnt het wachten waard te zijn. We zullen zien, mijn verwachtingen zijn niet heel hoog aangezien foto's over het algemeen niet matchen met de werkelijkheid :-) Het personeel is overigens wel heel vriendelijk en behulpzaam!